Prosinec 2015

Reklamní peklo

3. prosince 2015 v 9:00 | IRONNICK-94
Zřejmě nejsem jediný, kdo vnímá, jak je dnešní doba materialistická, kdo nevlastní chytrý telefon, nebo cokoliv, co zrovna letí, jako by ani nežil. Reklamy nám ukazují, co nutně potřebujeme a bez čeho nejsme in a my jakožto poslušné stádo kupujeme vše, co vidíme v televizi, jen aby si o nás někdo neřekl, že jsme sto let za opicemi. Už nás dávno nezajímá funkčnost a využitelnost věcí, chceme je mít, protože dobře vypadají a protože je mají ostatní. Nejlepší příklad dopadu celého toho reklamního pekla kolem lze uvést na dětech, ty jsou tím nejsnazším terčem a proto kolikrát samotné reklamy cílí přímo na ně a přesvědčují je o tom, že pokud nebudou mít to, co jim daná reklama nabízí, budou mimo obraz. Proto dnes není nic zvláštního, potkat desetileté dítě s iPhonem apod. nemluvě o tom, že tohle všechno neblaze působí na jejich povahy. Z dětí dnes vyrůstají povrchní sobci. Sociální rozdíly jsou dnes mnohem výraznější a proto také dnes děti ze sociálně slabších rodin podle mého názoru trpí mnohem víc. Ale nejde jen o děti, společnost jako celek se mění k horšímu, lidé jsou si stále vzdálenější. To, že vám dnes člověk nevěnuje pozornost při konverzaci a není schopen se vám ani podívat do očí protože se dívá do mobilu už dávno není nic zvláštního. Už si ani nedovedeme představit život bez internetu, v reálném světě trávíme stále méně času a stále častěji utíkáme do světa virtuálního. Naše žebříčky hodnot se vlivem postupu vývoje techniky radikálně mění. Člověk, který dá místo mobilu nebo televize přednost knize se stal raritou. Lidé pomalu, ale jistě ztrácí potřebu se vzdělávat neboť vše co potřebují si najdou na internetu. Abych byl upřímný, občas mám dojem, že do téhle doby nepatřím. připadám si tu tak trochu jako cizinec neboť z velké části díky výchově. které se mi dostalo od mých rodičů necítím potřebu obklopovat se vším, co mi vnucuje reklama nebo co je in. To, co nemám, to nepotřebuji. Možná to vyzní jako klišé, ale mě ke štěstí stačí opravdu málo. O to smutnější mi však přijde pohled na lidi, kteří se neustále za něčím ženou, v první řadě by si lidé měli uvědomit, co je opravdu důležité.